Szűcs Edit és Árvai György harmadik közös divatszínházi munkája, a Design Héten bemutatott Bőr-hártya és Por-hüvely után az Aura címet viseli. De ne a kisugárzásra, életenergiákra, csak látók számára érzékelhető szivárványos tüneményre gondoljunk, inkább egy kalitkára, amelyre rádobtak egy könnyű anyagot, így körvonalazódik a formája. Az idei bemutatón nem a divat, nem a jelmez, nem a szabás, nem az extravagancia, hanem a fojtogató anyag győzedelmeskedett.
Árvai György (1959) látványtervező, zeneszerző, rendező. 1984-ben megalapította a Természetes Vészek Kollektívát, amely azóta is az egyik legfontosabba független társulatnak számít. Bozsik Yvette-tel együtt készített előadásaik nagy figyelmet keltettek a 80-as években. Újabb produkcióik a mozgást, filmet, kortárs zenét, performance-ot újfajta szcenikai hatásokkal ötvözik. Árvai György 1988-ban diplomát szerzett a Magyar Képzőművészeti Főiskolán díszlettervező szakán. Azóta rendszeresen készít látványterveket színházi előadásokhoz és filmekhez. Gyimesi Ágnes Andrea interjúja.
Diszfunkcionális, interaktív, divatos, táncos és irodalmi. Mindez ráadásul színház. A színlap remek: jól hangzik, érdeklődést kelt, titokzatos, sokat sejtető, és mint kiderül, megbízható összefoglalót ad. Az összkép mégis bonyolultabb.
A Természetes Vészek Kollektíva Jom & Terry variációk című előadása zárja a sort a Trafó idei Képek Ideje - Temps d'Images Fesztiváljának programjában. Ez egyben az egyedüli magyar produkció is.
Az idei Kortárs Drámafesztivál nyitóelőadása Árvai György Halál-toursa volt. A trilógia külön-külön készült darabjai (nem először) egy este voltak láthatók különböző helyszíneken, amelyek között busz szállította a nézőket (maga a busz is helyszínné változott, sőt az utazás is „előadássá" alakult). Az előadások világáról, művészi koncepciójáról Árvai Györggyel beszélgettünk.